TINGGALKAN JEJAK ANDA

Banyaknya Promosi!!! Klik Saja Untuk Lebih Detail...

Thursday, March 3, 2011

Quaker Oats Sihatkan Jantung Malaysia

Aku suka sangat dengan iklan Quaker Oats yang kat TV tuh. Bagi aku ianya sangat bermanfaat. Bukan macam iklan yang lain tuh, hanya tau merepek saja semata-mata nak promosi. Masa tengok iklan quaker oats tuh ketawa pon ada. Bukan apa, yang buat aku ketawa ialah part yang hujung-hujung tuh...ala, part yang ada sorang mamat segan-segan nak buat exercise kat depan pintu restoran tuh. Busy macam mana pon hidup, kesihatan kena jaga juga. Terutamanya jantung. Hissy...jangan main-main dengan jantung nie.Bahaya! Jantung memainkan peranan penting dalam pengaliran darah dalam badan. Kalau jantung tak berfungsi dengan baik, maka pengaliran darah tadi tidak akan seimbang. Merokok merupakan salah satu punca masalah jantung. Yalah, korang pon tahu kandungan sebatang rokok tuh kan yang mana dapat merosakkan jantung kita. So, berhentilah merokok. Bak kata orang, mencegah itu lebih baik kan?

Sejajar dengan saranan iklan quaker oats tuh, quaker berhasrat membantu rakyat Malaysia menjaga jantung mereka. Quaker memulakan kesedaran kesihatan jantung dengan "Cabaran Jantung Bijak Quaker" pada tahun 2004. Dan tahun nie, quaker mempertingkatkan lagi usahanya dengan melancarkan kempen "Quaker Sihatkan Jantung Rakyat Malaysia". Matlamatnya adalah untuk membantu rakyat Malaysia mengurangakan risiko penyakit jantung dengan menurunkan paras kolesterol.

Kenapa Oats? Oats mengandungi lebih banyak protein, kalsium dan vitamin E dari biji-bijian (gandum, beras merah atau gandum jagung) pada satu gram per gram. Oat mempunyai jumlah serat larut yang tinggi berbanding dengan gandum dan atau beras. Oleh tuh, selalulah makan quaker oats. Quaker oats dapat menurunkan paras kolesterol. Dan quaker oats juga sesuai dimakan dalam pelbagai resepi, yang penting kretif. Dan korang juga boleh mencuba beberapa resepi oats yang mana menyelerakan disamping menjamin kesihatan korang. 

Quaker Chrunchy Prawn With Sweet Sour Sauce

Sweet & Spicy Chicken Oats

Oats Milk Shake

Anchovies Oats Porridge

Quaker Salad Prawn

Oat Century Egg Porridge

Heart For Life Porridge

Quaker Butter Salmon

Fresh Orange Quaker Oats Malaysia

Yum yum...macam sedap jer. Ha, kalau korang nak dapatkan resepi quaker oats macam nie...korang boleh dapatkannya sendiri official web quaker oats. :D

2 Komen Terbaik:

syabil.sukor said... [Reply]

makan OAT untuk kesihatan ANDA~ =D

Rose Johari said... [Reply]

Betul3x...hihi:D

Related Posts with Thumbnails