TINGGALKAN JEJAK ANDA

Banyaknya Promosi!!! Klik Saja Untuk Lebih Detail...

Friday, March 4, 2011

Susu Sekolah Mat Pintar...


Yeah yeah, sekian lama meninggalkan alam persekolahan ,sekian tuh juga larh tak pernah lagi dapat susu sekolah. Korang tahu kan susu sekolah tuh? Ala, yang sentiasa menjadi rebutan waktu sekolah dulu. Aku masih ingat lagi waktu aku darjah enam, time ketua kelas agih-agihkan susu sekolah boleh-bolehnya dia dan konco-konconya dapat lebih! Tak aci! Mentang-mentang ketua kelas, so dapat lebih larh? Kalau aku ingat-ingat, time aku sekolah dulu, ada yang sanggup mencuri dan membuka kotak susu sekolah tuh tanpa kebenaran guru. [bukan aku ok...hihi] Tengok...penangan susu sekolah waktu tuh. Hehe...al maklum larh, Free. Sedap pula tuh...hihi

Dan gara-gara susu sekolah jugalah, dulu waktu darjah enam seorang kawan aku yang berbangsa cina [lelaki] nak tumbuk aku. Khikhikhi, memang salah aku juga larh. Tapi nasib dia tak jadi mengamuk bila aku explain cerita sebenar. Ceritanya macam nie, time tuh dah habis exam UPSR. Syok-syok bergosip dengan kawan-kawan perempuan yang lain, tetiba aku kena lempar susu putih yang basi! yerk! Habis bau baju sekolah aku! Apa lagi, aku pon naik panas larh juga. Aku pungut kotak susu sekolah yang masih bersisa tuh, aku lempar kat budak lelaki yang lempar aku tadi. Tapi...oppss! Bukan budak tuh yang terkena! Ngam-ngam ada budak lelaki cina yang kebetulan bangun dari tempat duduknya. Hurm, nasib dia faham dan nak maafkan aku. Kalau tak...biru larh aku waktu tuh. Kejadian tuh berlaku mentang-mentang dah merdeka. So, budak lelaki kelas aku pon main lempar-lempar susu. Macam takde benda lain nak main. Last-last aku jadi mangsa...

Kelmarin, anak buah aku, Aleeya...dia bagi aku susu sekolah yang dia dapat di sekolah. Dia bawa pulang 8 kotak susu. Uii, boleh tahan banyaknya. Dulu-dulu, minimum pon boleh dapat dua. Tapi tak pelah, janji aku dapat susu sekolah lagi. Simpan dalam Ice box, sejuk lagi sedap diminum...ahaks!

0 Komen Terbaik:

Related Posts with Thumbnails