TINGGALKAN JEJAK ANDA

Banyaknya Promosi!!! Klik Saja Untuk Lebih Detail...

Friday, March 11, 2011

11/3/2011 - Jepun dilanda Tsunami

Salam semua. Aku tahu korang semua dah tahu kan Jepun dilanda Tsunami kira-kira jam 2PM waktu tempatan-11/03/2011.  MasyaAllah!!! Tengok kat Channel Awani tadi meremang aku melihatnya. Teruk! Memang teruk. Kuasa ALLAH. Menurut berita, gempa yang pertama berlaku di China. Kemudian gempa tersebut beralih ke Jepun dan seterusnya terjadinya Tsunami. Gempa bumi yang berukuran 8.8 Skala Richter itu telah menggegarkan pantai timur Honsu, Jepun dan seterusnya mengakibatkan Tsunami setinggi 10 meter.




note: Ekoran daripada Tsunami yang berlaku di Jepun nie, AMARAN TSUNAMI juga telah dikeluarkan di 53 buah Negara antaranya New Zealand, Filipina, Indonesia, Hawai dan banyak lagi.

note: Untuk orang Sabah, get ready dengan kemungkinan OK? Sila alert dengan berita semasa. Kerana waktu aku menulis entry nie, keadaan laut sangat bergelora. Angin kuat. Tapi tak hujan. Sebab itu aku tak dapat nak buat blogwalking dua tiga hari kerana cuaca.

p/s: Semoga ALLAH memberi perlindungan kepada rakyat Malaysia yang berada di Jepun. Dan juga melindungi  Malaysia daripada segala bencana alam. Sama-samalah kita berdoa. AMIN.

0 Komen Terbaik:

Related Posts with Thumbnails