TINGGALKAN JEJAK ANDA

Banyaknya Promosi!!! Klik Saja Untuk Lebih Detail...

Saturday, January 22, 2011

Letak Iklan Nuffang disetiap Post

Eee, aku ni banyak sangat habiskan masa dengan edit template blog aku nie. Asal jer buat Blog Walking then nampak blog orang yang color-color dan cun-cun belaka, nak juga buat. Tuh tandanya jeles larh tuh. Hehe... Tapi apa-apa pun, aku kena biasakan pakai template color putih macam nie. Senang cerita. Senang edit. Tak payah aku susah-susah nak cari dan download template yang cun-cun tuh, buat susah aku jer... Susah? Yelah, asal jer aku tukar template, iklan Nuffang aku pun hilang juga. Asal tukar template jer, iklan Nuffang takde. Asal jer iklan Nuffnag takde, template pun tertukar. Hehe...tak auto gitu. Terpaksa buka balik semua tutorial untuk pasang iklan Nuff balik...
Di sini aku nak kongsi macamana nak letak iklan Nuffnang disetiap post. Aku kongsi nie bukan apa, supaya esok lusa kalau aku tukar template lagi...tak payah aku susah-susah buka tutorial untuk pasang iklan Nuffnang nie, so, anytime aku boleh refer kat entry aku nie jer,... hehe...

Step 1: Pergi Dashboard > Edit HTML > Tick kotak Expand Widget
Step 2 : Tekan Ctrl + F dan copy paste nie <data:post.body/>
Then, paste kan kod nuffnang [Saiz Large Rectangle] korang kat bawah . Contoh macam kat bawah:


<data:post.body/>

<!-- nuffnang -->
<script type="text/javascript"> 
nuffnang_bid = "48ab1d5ceb33eee70b51f2556486296a";
</script>
<script type="text/javascript" src="http://synad2.nuffnang.com.my/j.js"></script>
<!-- nuffnang-->


Gantikan kod nuffnang dengan kod nuffnang korang.[kod nuffnang - Large rectangle]



0 Komen Terbaik:

Related Posts with Thumbnails