TINGGALKAN JEJAK ANDA

Banyaknya Promosi!!! Klik Saja Untuk Lebih Detail...

Monday, May 17, 2010

Jom Buat Blog

Hehe...aku nie tak jugalah hebat sangat nak buat blog nie. Juz yang basic jak yang aku tau. Kalau mengenai Html tahu jugalah aku sikit-sikit. Buat web pon tahu juga. Sikit-sikit jugalah. Format laptop pon aku dah hebat dah sekarang nie. Alah, bukan juga susah sangat nak Format laptop kan?

So, Jom buat blog bagi sesiapa yang nak buat Blog macam aku nie... Tapi, apa Blog tue? Blog adalah singakatan kepada web log. Fungsinya sama macam Web cuma Blog nie dia taklah susah sangat cez kalau Web nie yang susah sikitnya tue adalah kita nak belajar bahasa html... Kalau Blog best. Senang jerr...

Blog nie ada yang berbayar dan ada yang percuma. Kalau macam aku punya nie yalah percuma punye jer asal ada account gmail. Korang ada tak Account gmail? Kalau ada senanglah. Kalau takde takpe, buka jer account gmail. free gak bha...hehe

Kalau dah buka account gmail korang just daftar untuk blogspot jer dengan account gmail korang tue. Taip jer Blogspot. Lepas tue korang cari nie - Blogger: Create your free blog

Photobucket

Setelah korang masukan email dan password, korang akan nampak langkah seterusnya seperti gambar di atas.

Langkah 1: Create Account. Isi lah apa-apa yang patut iaitu:
- email address
- retype email address
- enter password
- retype password
- Display Name
- Birthday
- Word Verification
- dan Tick ruangan I accept the terms of service kemudian tekan next

Langkah 2 : Name Blog
- type nama blog yang korang suka
- type nama url blog korang contohnya testing.blogspot.com/
- kemudian sekali lagi sahkan tulisan Verification dan kemudian tekan next.

Langkah 3: Choose Template
- kemudian pilih tempate blog yang korang suka kemudian tekan next.

Ha, dah siap pon Blog Korang. Sekarang korang dah boleh posting apa-apa cerita yang korang minat. Selamat mencuba...

0 Komen Terbaik:

Related Posts with Thumbnails