TINGGALKAN JEJAK ANDA

Banyaknya Promosi!!! Klik Saja Untuk Lebih Detail...

Tuesday, February 8, 2011

Cengkih hilangkan Sakit Gigi

Korang pernah rasa sakit gigi ke? Apa punca sebenarnya sakit gigi nie? Korang tau ker? Aku pun bukanlah tau sangat punca-punca sakit gigi nie cez aku bukannya doktor gigi mauhupun ada sangkut paut dengan colgate.hihi Selalunya rasa sakit gigi nie disebabkan gigi kita berlubang teruk. Sakit gigi boleh menyebabkan kita hilang mood. Bukan saja hilang mood, real aku pernah mengalaminya dulu. Memang sakit giler! Rasa sakit gigi tuh bukan saje disekitar gigi kekadang rasa sakit tuh boleh naik ke kepala dan menyebabkan kita rasa sakit sangat dan rasa nak marah saja.


Masa aku kecik-kecik dulu sehinggalah sekarang nie, kalau aku sakit gigi aku akan menggunakan cengkih saja. Then, kalau betul-betul tak dapat tahan barulah aku makan ubat tahan sakit dan kalau tak mujarab juga barulah aku pergi cabut gigi.hehe.

Senang jer menghilangkan rasa sakit gigi hanya dengan menggunakan cengkih. Ambil 3 atau 4 kuntum cengkih (ala, mesti ada kat rumah semua orang). Masukkan cengkih tadi kat lesung batu dan simpan air sikit jer. Kemudian tumbuk cengkih tuh sehingga air tadi bertukar warna. Ambil kapas atau cotton telinga tuh, celup kat air yag dah sebati dengan cengkih tuh dan kenakan pada gigi yang sakit atau yang berlubang. Pedas sikitlah tapi INSYAALLAH akan pulih dengan segera dengan izin NYA.

0 Komen Terbaik:

Related Posts with Thumbnails