TINGGALKAN JEJAK ANDA

Banyaknya Promosi!!! Klik Saja Untuk Lebih Detail...

Friday, December 31, 2010

Penyebab Lingkaran Hitam Bawah Mata

Sengaja aku kongsikan entri nie cez sebelum nie aku pernah mengalaminya dan masih mengalaminya...hehe.. Korang ada tak? Orang kata, kalau kita masih muda remaja, mungkin takde kot. Ye ke? Hurm, aku tak setuju sangatlah cez aku nie pun masih muda remaja tau. 23...jap lagi nak masuk 24...muda remaja larh tuh kan...hehehe...

Tak tahu larh mata siapalah yg aku rembat nie. Bukan mata aku ok? Hehe.. Thx to google.


Berdasarkan apa yang aku baca, terdapat beberapa sebab yang menyebabkan kewujudan lingkaran kat bawah mata nie. Antaranya ialah:-

1. Selari dengan umur anda yang sedang meningkat .
2. Anda ada alahan.
3. Ciri-ciri kulit wajah anda sendiri.
4. Mengalami keletihan setelah bekerja seharian.
5. Kekurangan Nutrisi pada tubuh anda.

6. Faktor Genetik
7. Pengaliran darah yang tak stabil.
8. Anda menghadapi tekanan dan tidak dapat mengawalnya dengan baik.
9. Terdedah kepada cahaya matahari.
10. Penurunan berat badan yang agak mendadak.

11. Ada masalah pinggang dan perut juga.
12. Tisu lemak dan cecair.
13. Masalah Sinus.
14. Anda memang ada masalah kesihatan.
15. Anda seorang Perokok. hehe.

Hurm, rasanya sekarang aku dah tahu penyebab lingkaran gelap kat bawah mata aku nie...hehe.. Korang? Ok larh, nanti aku share kat korang pula tips mengurangkan ataupun menghilangkan lingkaran gelap kat bawah mata nie, ok? ;D

0 Komen Terbaik:

Related Posts with Thumbnails