TINGGALKAN JEJAK ANDA

Banyaknya Promosi!!! Klik Saja Untuk Lebih Detail...

Saturday, September 11, 2010

Hari Raya 2010/1431H - Sedih


Salam semua, ketika nie jam dilaptop aku menunjukkan jam 2.31 Am iaitu masuk dah raya yang ke-2 tapi aku masih tak bule tido lagi nie...cez aku rasa ada sesuatu yang berat dalam jiwa aku yang rasanya tak tertanggung... Apa-apa pon thx buat anda yang sudi membaca post aku nie... dan Selamat hari Raya buat semua...maaf zahir & Batin...

Raya tahun nie adalah raya yang sangat menyedihkan sangat buat aku dan keluarga kerana raya tahun nie tak sama dengan tahun-tahun sebelumnya. Raya tahun nie kami sekeluarga beraya tanpa Arwah nenek aku...yang telah kembali ke Rahmatullah iaitu ke sisi Tuhan yang ESA...pada tanggal 20 Feb 2010... Hanya ALLAH saja yang mengetahui rasa getaran jiwa ini tika takbir bergema di malam takbir semalam... biar wajah tampak biasa di mana bibir ini masih mampu mengukir senyuman dan masih bule tertawa namun jauh disudut hati aku menangisi mengenang arwah nenek aku... Selesai sembahyang hari raya, kami sekeluarga pon pergi menziarahi kuburan arwah... Sungguh, hari nie larh merupakan hari yang pertama dan bersejarah dalam hidup aku menhayunkan langkah kaki menuju ke tanah perkuburan...terasa sebak dalam hati ku..ingin aku menangis namun aku tetap bertahan untuk tidak menunjukkan yang aku nie 'cenggeng' cez aku selaku kakak haruslah menunjukkan sifat yang teguh kepada adik-adik ku...tetapi, adakalanya kita perlu menangis bagi mengurangkan rasa sedih di dalam hati... 'Ya ALLAH...rahmatilah roh arwah nenek ku...smoga nenek aku ditempatkan dikalangan orang yang beriman dan dikalangan orang yang KAU Sayangi.AMIN.

Bukan itu saja, adik aku juga tak dapat pulang beraya tahun ini cez ketinggalan flight! dan kakak aku juga tak dapat pulang kerana ada masalah...ya..masalah keluarga...yang tiada penghujungnya...alangkah sedihnya... Aku mohon agar ditabahkan lagi hati disaat ini... Ya ALLAH...aku memohon kepada MU berilah kami petunjuk yang terbaik untuk kami YA ALLAH...AMIN!...

SELAMAT HARI RAYA...

0 Komen Terbaik:

Related Posts with Thumbnails