TINGGALKAN JEJAK ANDA

Banyaknya Promosi!!! Klik Saja Untuk Lebih Detail...

Tuesday, May 18, 2010

Kunci Kebahagian Adalah Solat

Lembaran pertama kebahagian dalam daftar buku harian, dan kgiatan kesihatan pertama dalam urutan kegiatan di siang hari adalah Solat Subuh. Oleh tue, mulai saat nie marilah kita buka hari kita dengan Solat Subuh. Dan dengan demikian, INSYAALLAH kita akan berada dalamm perlindungan dan ikutan janji dengan ALLAH SWT. Kita juga akan berada dalam pemeliharaan dan penjagaanNYA. DIA pasti menjaga kita dari segala yang tidak baik, lalu menunjukkan kita kepada setiap kebaikan, mengarahkan kita kepada setiap keutamaan, dan mencegah kita dari segala hina.

Sesungguhnya tak akan berkah hari-hari yang tidak diawali dengan solat subuh, kerana ALLAH tidak akan menjadikan siang hari menjadi dinamik.

Sesungguhnya solat subuh merupakan awal tanda penerimaan, keberhasilan yang tercatat dalam buku; tanda kemenangan, kemulian, keteguhan dan keberhasilan. Dan beruntunglah bagi setiap orang yang menunaikan solat subuhnya. Kesejukan hati hanyalah bagi orang yang memelihara solat Subuh; dan kesengsaraan, penderitaan, dan kekecewaan hanyalah bagi orang yang melupakan solat Subuhnya...

  • Sesungguhnya Kemudahan itu Datang sesudah Kesulitan.
  • Bantahan yang melulu dan memperdebatkan hal-hal yang remeh-temeh dapat mengeruhkan kejernihan & memudarkan Keindahan Nuansa kehidupan.
terima kasih kepada Dr.'Aidh Bin 'Abdullah Al-Qarni.

Dapatkan buku tulisan Dr.'Aidh Bin 'Abdullah Al-Qarni : "Jadilah Wanita yang Paling Bahagia". Pastinya akan menyedarkan korang betapa indahnya kita ini diciptakan sebagai seorang wanita...

Photobucket

0 Komen Terbaik:

Related Posts with Thumbnails