TINGGALKAN JEJAK ANDA

Banyaknya Promosi!!! Klik Saja Untuk Lebih Detail...

Friday, April 30, 2010

Buku TERBAIK untuk Mengenal Kehidupan sebagai WANITA!

JUDUL: JANGAN BERSEDIH, JADILAH WANITA YANG PALING BAHAGIA.
OLEH: DR.AIDH BIN ABDULLAH AL-QARNI

RINGKASAN: Buku ini menghimbau kepada setiap wanita untuk hidup bahagia dengan agamanya, merasa senang dengan kurnia Allah yang telah dianugerahkan kepadanya, dan bergembira dengan berbagai nikmat yang telah dimilikinya.

Abah aku ada belikan adik aku sebuah buku bertajuk "JANGAN BERSEDIH, JADILAH WANITA YANG PALING BAHAGIA". Dah lama da buku nie. Tapi adik aku tak pernah buka mahupun baca. Mungkin kerana cover buku nie kot yang tak berapa menarik dan tajuk dia pun panjang semacam. Aku pun tak minat. Kenapa tiba-tiba masa aku rasa aku Down hari tue (Cez nenek aku meninggal dunia dan aku masih dalam dilemma) tergerak hatiku ini ingin membacanya.

Aku macam terpana kerana seumpama semua yang terkandung di dalam buku tue seolah-olah semacam dia tahu yang aku nie dilemma kerana semuanya kata-kata dalam buku tue hmmm...aku susah nak exlplain tapi yang realnya Aku sangat berterima kasih kepada penulis kerana semua kata-kata hikmah dalam buku tersebut telah menyedarkan aku akan kehidupan ini... dan aku suggest kat korang carilah buku nie...kaalau korang hadapi masalah hidup dan tak tahu nak dapat nasihat dari mana atau malu mengadu kat kawan-kawan...belilah buku nie dan jadikannya penasihat terbaik kepada anda. INSYAALLAH...hidup akan lebih bermakna... dan anda akan sedar siapa PENCIPTA ANDA...

Salah satu part yang aku suka adalah:

-KUNCI KEBAHAGIAAN ADALAH SOLAT oleh Dr.Aidh Bin Abdullah Al-Qarni
"Ku lihat Kebahagiaan bukan milik orang
yang berharta banyak, melainkan kebahagiaan itu
hanyalah milik orang yang bertakwa"

Photobucket


0 Komen Terbaik:

Related Posts with Thumbnails